Future Corner

ångest with a hint of magazine

Kategori: Allmänt

Jag som väldigt många andra i dagens samhälle har ganska lätt att få ångest. Det är inte just över att något har hänt just för tillfället, utan att bilder från ens förflutna daskar en i ansiktet lite nu och då. Jag ströade omkring i lägenheten med musik i öronen och helt plötsligt startar en massa gammla låtar och jag känner hur minnen från för kommer krypande över en. Hur kommer det sig att när man var yngre eller till och med när man nu blivit lite äldre, tyckte man det var okej att göra vissa saker? Om jag skulle kunna åka tillbaka i tiden och slå lite vett i mig själv skulle jag inte tveka. 
Men nog med allt gnäll. Jag ska göra det bästa av situationen och skita fullständigt i vad jag gjort förr. Det går ändå inte att ändra på och jag kan bara lära mig av mina misstag... Like that's going to happen, bitch. 
Nu ska jag gosa ner mig i soffan med en stor kopp te, en bra film och tända några ljus. Mysa med mig själv tills jag kommer på något vettigt att göra. 
Och när jag ändå är i farten med att försöka få det mysigt med mig själv, hur många saknar inte att sitta och kolla i en tidning. Med tidning menar jag ett riktigt magazine och inget jävla aftonbladet. Jag är väl medveten om att det fortfarande finns tusentals magazines, im not a blonde dumbass, men vem köper egentligen dom? Skulle jag inte vart extremt fattig skulle jag ha stora högar med magazines liggandes överallt! Men som allting annat här i världen finns det ett utgångsdatum på allt, sad enough. Jag minns för några år sedan fick jag samma spasmeranfall när det kom till tidningar så jag var bestämd att jag skulle köpa tidningen "King" bara för att jag tyckte det var charmigt. Fine att det var charmigt men jag betalade typ 80 kronor per tidning och jag tror aldrig att jag egentligen läste en ända av dom. Im such a hypocrite, but the pictures were nice! 
Cross your fingers, xoxo.
Kommentera inlägget här: