Future Corner

day 4

Kategori: Allmänt

Hur kommer det sig att alla dagar bara flyter samman då man bara går hemma? Jag har varit helt säker på att det är lördag idag men istället vaknade jag till den fasansfulla sanningen att det redan är söndag. Men vad finns att göra åt det? Inte ett jävla skit är svaret. 
Idag när jag vaknade tog jag på mina beloved tjocksockar, satte igång kaffet och funderade på vad jag skulle göra idag för att komma närmare mina mål. Det var inte det lättaste kan jag säga men efter någon timme satte jag mig vid datorn och började kolla på utbildningar. Jag kände "Varför inte försöka utbilda sig till ett specifikt jobb, istället för att bara bli klar med gymnasiet överlag?". 
Från det ena till det sjunde hamnade jag inne på en frisörskola. Att jobba som frisör skulle verkligen vara något som jag skulle gilla, tror jag. Jag har alltid gillat hålla på med hår, till och med när jag var liten och satte upp min mosters hår. I was awesome, just sayin, as long as you dont ask her. 
Dock må det vara det dyraste jag skådat med blotta ögat. Att utbilda sig till något som frisör efter gymnasiet kostar närmare 150- 200 tusen kronor. Bitch im BROKE! 
Men nu ska jag fortsätta göra lite research om vad mina alternativ är innan jag kanske får svar från studievägledaren. Jag måste bara dra upp mina tjocksockar och göra en massa jävla kaffe. Cross your fingers, xoxo.
 
Kommentera inlägget här: