Future Corner

day 7

Kategori: Allmänt, Movie

Goodmorning! Happy valentines day, eller något liknande. Är det något jag aldrig fattat så är det just denna dag. Varför finns det en specefik dag som man ska fira med kärlek? Det värsta är att alla som är i ett förhållande förväntar sig att något speciellt ska hända. Som om deras partner som aldrig är romantisk någon annan dag på året ska faktiskt ta ut sin näve ur röven och göra något storslaget, romantiskt och köpa något dyrt. Why?
Nog med min buttra attityd. Ni som gillar denna dag får absolut fira den och låtsas som om det faktiskt är något särksilt. Have fun bitches! 
Nu till det som jag uppskattar med just denna dag. Jag har suttit inne nu på flertal olika skolor och kollat efter journalist linjer som skulle passa mig. Jag låg och funderade inatt när jag inte kunde sova om vad fan jag ska göra av mitt liv då det slog mig att jag nog ska försöka köra på journalist. God im so excited.
Visst att jag måste först studera upp mina betyg och allt sådant, men när jag tidigare suttit hos en studievägledare har de alltid frågat vad jag vill bli för att de lättare ska kunna planera min framtida skolgång. Mitt svar har alltid varit "Well shit i dont know". Men tänk om jag faktiskt skulle nu kunna svara något vettigt och inte få studievägledaren att bli suicidal, damn, what a feeling!
För att summera morgonen så tycker jag att den får relativt högt betyg. Förhoppningsvis kommer dagen fortsätta så med, speciellt med tanke på vilken film jag ska kolla på nu, "What happened to monday" med ingen mindre än Noomi Rapace. Cross your fingers, xoxo.
Kommentera inlägget här: